6 מונחים בשיווק דיגיטלי שכדאי מאוד להכיר

עולם השיווק הדיגיטלי הוא עולם דינמי שמשתנה ללא הרף, ומביא איתו לא מעט מושגים שעד לפני כמה שנים לא היו מוכרים בעולם הפרסום המסורתי. אם אתם מתעניינים בשיווק דיגיטלי לעסק שלכם, יש כמה מושגים שכדאי מאוד להכיר כדי להיכנס לעניינים!

SEO

SEO הוא מושג ידוע בעולם השיווק הדיגיטלי. משמעותו Search Engine Optimization, או בעברית אופטימזציה למנועי חיפוש. מושג זה מאגד בתוכו את כל הפעולות שאנחנו עושות כדי לקדם את האתר שלנו גבוה יותר בתוצאות החיפוש (בדרך כלל מדובר על גוגל).

BID

כשאנחנו מפרסמים בפלטפורמות דיגיטליות שונות, כמו למשל בגוגל, אנחנו מציעים הצעה כספית (BID) תמורת פרסום במילת המפתח מסוימת. ההצעה שלנו בדרך כלל מורכבת מהמחיר הכי גבוה והכי נמוך שאנחנו מוכנים לשלם. ההצעה הגבוהה תופסת את המקום הראשי במנוע החיפוש.

Remarketing

רימרקטינג הוא למעשה "שיווק מחדש". בפעולה זו, אנחנו למעשה מטרגטים לקוחות פוטנציאלים שכבר התעניינו במוצר שלנו (נכנסו לאתר שלנו, לחצו על מודעה שלנו וכדומה). מודעת הרימרקטינג מטרתה להחזיר את אותו הלקוח פוטנציאלי ולהניע אותו למכירה, למשל להציע לו הנחות מסוימות.

פרסום אורגני

פרסום אורגני אלו כל פעולות הפרסום שאנחנו מבצעים מבלי לשלם עבור פרסום. פרסום אורגני הוא למשל מאמרים שאנחנו מפרסמים בבלוג שלנו, מאמרי SEO לא מקודמים, וכן פוסטים בפייסבוק וברשתות החברתיות האחרות (שאנחנו לא מקדמים בכסף). תוצאה אורגנית היא למשל המקום בו אנחנו נמצאים בגוגל מבלי לשלם על קידום בראש העמוד.

CPM

CPM הוא מחיר החשיפה עבור אלף צפיות. כלומר, כמה אנחנו משלמים לפלטפורמת הפרסום – בין אם גוגל או פייסבוק – בעבור מעורבות של כ-1000 אנשים שונים. מדובר על חשיפה לפרסום, כלומר לא מדובר על אנשים שלחצו על הקישור, נכנסו לאתר או עשו לייק לפוסט, אלא רק נחשפו לפרסום.

PPC

המשמעות של PPC היא Pay Per Click, כלומר כמה שילמנו בעבור כל הקלקה של אדם על הפרסום שלנו. שימו לב שזהו מונח השונה מזה שבא לפניו, שכן כאן מדובר על מעורבות מסוימת של הלקוח הפוטנציאלי – הוא לחץ על המודעה – ועל זה אנחנו משלמים.

השארת תגובה