4 ספרים וסרטים בנושא שיווק שכל בעל עסק צריך להכיר

בעידן של היום, שיווק הוא חלק בלתי נפרד מהצלחה של עסק. ככל הנראה, אתם מבינים זאת, ולכן אתם כאן. כבעלים אינכם יכולים להרשות לעצמכם לא להיות מעורבים בכל תהליך הקשור לעסק שלכם. כבעלי עסק חשוב שתתמקצעו בתחום השיווק, תכירו את המושגים הבסיסיים וקו המחשבה – גם אם יש לכם חברה שמטפלת בנושא. כדי ללמוד בצורה אפקטיבית ומהירה, ריכזנו לכם את ארבעת הספרים והסרטים שאנחנו הכי ממליצים עליהם כהכנה לעולם השיווק.

1. הסרט הדוקומנטרי, Art and Copy

את הסרט תוכלו למצוא ביוטיוב. אמנם הוא מ2009, אך הוא מאגד בתוכו את תהליך השיווק שרלוונטי גם להיום. במהלך הסרט יתראיינו כמה מגדולי תעשיית השיווק והפרסום. הסרט עוקב מהשלב האחרון ביותר בתוצר הפרסומת – תליית שלט החוצות ואז חוזר אחורה בשלבים, מבחירת האומנות, בחירת הקונספט, כתיבת הקופי ועוד. כל זאת תוך הרצת רצף ריאיונות חשובים עם גדולי התעשייה. הסרט מראה שאין באמת דרך אחת לשווק. מומלץ ביותר.

2. הספר, Ogilvy On Advertising

הספר משנת 1985 הוא מהפכני ומדוייק גם בימינו. אוגילבי, שם דבר בעולם הפרסום והשיווק, מציב כמה כללי יסוד בהם צריך לעמוד במידה ורוצים לייצר פרסומות איכותיות ונוגע בכמה נקודות מהותיות הקשורות בשיווק. מדהים כמה הספר קולע בדיוק לבטן הרכה של עולם השיווק.

3. הספר הקצר, Steal Like An Artist

הספר הקצר של Austin Kleon מלמד בקצרה ממי ואיך כדאי לקבל השראה, בין אם מדובר בפרסומות, שיווק או בכתיבה יוצרת. הספר מלמד טכניקות מסודרות להתמדה והצלחה במטלת היצירתיות והמקוריות. תראו שהספר הקצר ישפיע על תפקודכם בעסק בעוד מישורים, ולא רק במישור השיווקי.

4. הסרט הדוקומנטרי, Get Me Roger Stone

סטון היה איש שיווק מרכזי בקמפיין לנשיאות של דונלד טראמפ. הוא דמות שנויה במחלוקת עוד מצעירותו, והסרט עוקב אחר מעלליו במערכת הפוליטית לאורך השנים וגישתו השיווקית, ואף מראיין אותו רבות. איך לוקחים אדם כמו דונלד טראמפ והופכים אותו לנשיא? מבחינה שיווקית, היה דרוש מהלך מתוכנן עד הפרט האחרון. סטון מסביר בסרט את כל השיטות בהן השתמש, והצפייה היא מרתקת. ניתן ללמוד רבות ממנו על מציאת קהל יעד והתאמת "המוצר" אליו.

השארת תגובה