4 טיפים שיעזרו לכם למצוא את קהל היעד שלהם

בחירת קהל יעד הוא אחד החלקים החשובים ביותר בעת בניית המוצר ושיווקו. אתם חייבים להבין למי אתם מדברים כדי ליצור שיווק ומיתוג נכון וחכם שידבר בגובה העיניים ובדיוק לצרכי הלקוחות שלכם. 4 הטיפים הבאים יעזרו לכם להתחיל

גלו מה הערך של המוצר/שירות שלכם

הדבר הראשון הוא לפצח את המוצר שאתם מספקים. מה הערך שהוא נותן? איך הוא מסייע ללקוחות פוטנציאלים? האם אותם לקוחות יכולים להרשות לעצמם לשלם עליו? איך הוא שונה ממוצרים אחרים, מה מייחד אותו? התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם לחדד את מהות המוצר שלכם, וכך להבין טוב יותר לאיזה חתך באוכלוסיה הוא פונה.

צרו פרסונות

עכשיו כשאתם מכירים את המוצר יותר טוב, זה הזמן לנסות ולהבין מי אותם אנשים שיקנו את המוצר – ליצור "פרסונות". צרו לעצמכם לקוח פוטנציאלי מכל ההיבטים שלו – איפה הוא גר, בין כמה הוא, זכר או נקבה, סטטוס פיננסי ,מקצוע, וכן היבטים פסיכולוגים כמו מה הוא אוהב ומה הוא שונא, מה הלייפסטייל שלו, כמה הוא מוכן להוציא על מוצרים וכדומה – כל מה שיעזור לכם לקבל תמונה חדה ככל האפשר של לקוח פוטנציאלי. יכולים להיות כמה פרסונות לאותו מוצר. יכול להיות שזו אישה בת 30-40 שגרה בתל-אביב, או נער בן 15 שאוהב כדורסל. ככל שתפצחו טוב יותר את הפרסונות, כך תדעו יותר טוב למי לפנות.

חקרו את התחרות

דרך טובה נוספת לחדד יותר את קהל היעד הוא לבדוק למי המתחרים פונים. אפשר ללמוד הרבה מחקר של התחרות, ולהבין מה הם עושים טוב ואיפה נקודות החולשה שלהם. יכול להיות שתמצאו נישה טובה שהמתחרים שלכם לא נוגעים בה, וכך תוכלו לבדל טוב יותר את המוצר ולפנות לקהל יעד שעד כה לא פנו אליו.

התחילו לפנות לקהל היעד

אחרי שהחלטתם על קהל היעד, זה הזמן להתחיל בתהליך מיתוג איכותי שיפנה לקהל היעד שלכם בצורה הנכונה ביותר. שימו לב שאם צמצמתם יותר מדי את קהל היעד שלכם, יכול להיות שלא יהיו לכם מספיק לקוחות לפנות אליהם. לא חייבים לפנות לקהל יעד אחד – תוכלו לגוון את קהלי היעד שלכם ולפנות לכמה קהלים. כמובן, השתדלו לא להיות רחבים יותר מדי.

השארת תגובה