שיווק בזמן הקורונה: 5 עצות שיווק שהופכות את המשבר ליתרון

לא משנה באיזו תעשייה אתם נמצאים, אולי הבחנתם בהיקף המכירות וההכנסות שלכם יורד בתקופה האחרונה, הודות לווירוס הקורונה. מגזרים מסוימים נבלמו לחלוטין ונאלצו למצוא חידושים כדי לשרוד.

כל זאת הפך את השיווק לנחוץ וחיוני יותר מאי פעם. עסקים רבים גילו שדחיפה של השיווק בתקופה הזאת יכול להיות ההבדל בין קריסה להצלחה גדולה משציפו לה. הרבה מזאת נובע מן העבודה שאנשים נמצאים היום יותר בבתיהם וצורכים יותר מן הכורסא מאי פעם, ובתדירות גדולה בהרבה.

אספנו עבורכם 10 עצות שיווק ורעיונות שיתנו לכם לנצל את המקסימום מתקופת המשבר:

1. היו שקולים: אל תגיבו למשבר בחיפזון

נכון, הזמנים קשים עכשיו. המכירות ירדו עבור עסקים וכנראה גם בעסק שלכם. אולי אתם אפילו לא מקיימים שום מכירות בתקופה הזאת והעסק שלכם נעצר. אבל דברים בדרך להשתפר.

סין הראתה שמקרי ההידבקות בקורונה יכולים להגיע לשיא ומשם לצנוח. הם הסירו את הסגרים והחזירו עובדים למפעלים ונראה שאפילו שם – ודווקא שם – החיים מתחילים לחזור לסדרם הרגיל.

זה לא אומר שעליכם להמעיט בהשפעה האיומה של הקורונה. היא אמיתי לגמרי. הרבה אנשים ברחבי העולם נדבקים בווירוס ומדענים לא בטוחים כיצד להילחם בו בדרך שלא תמשיך לבלום את החיים הרגילים.

למרות הכל, גם אם ההכנסה שלכם נבלמת ואתם נאלצים לפנות לממשלה בשביל סיוע, המשיכו עם השיווק הדיגיטלי שלכם. הוא ישאיר את העסק שלכם באוויר ואת השם שלו לעיני כל כך שאנשים ידעו לפנות אליכם בעת הצורך כשתוכלו לחזור לפעילות.

2. הישארו מחוברים היטב ללקוחות דרך הרשת החברתית

אנשים נכנסים לחשבונות שלהם ברשתות החברתיים בזמנים קשים יותר מכל זמן אחר. אם אתם נמצאים באיזור של בידוד, הרשתות החברתיות יהיו אחת מצורות התקשורת החשובות ביותר שלכם.

השימוש באינטרנט צמח בצורה דרמטית בחודש האחרון, נקודה.

נכון, אנשים עדיין לא יכולים לגשת פיזית לכל מקום שהם רוצים, ואולי אתם חלק מן המקומות שסבלו מהרחקה מקהל הלקוחות שלהם. ועדיין – אנשים מתעניינים כעת בכם יותר מבעבר. והם ימשיכו להתעניין בכם אם תתנו להם סיבה לעשות זאת.

3. נצלו את ההזדמנות לעזור לאנשים במשבר

צורת השיווק הטובה ביותר היא תמיד כאשר אתם יוצרים טוב סביבכם. אנשים זוכרים את הדבר הטוב שהעסק שלכם עושה.

אם תוכלו, עזרו לאנשים לעבור את המשבר בזמן הזה. למשל, בניו זילנד, מבשלות שיכר מסוימות שינו חלק מקווי הייצור שלהם כך שיוכלו לייצר בהם מחטאי ידיים.

בנוסף, עסקים מסוימים בארצות הברית ובשאר העולם תרמו חלקים מן הרווחים שלהם כדי לעזור עם המחסור במסכות.

יתכן ששיווק לא היה הדבר שעמד בראש מעיניהן של החברות האלה. ועדיין, אנשים זוכרים את הפעולות שלהן כאשר הם חושבים היכן להוציא את כספם בעתיד.

4. שפרו את הנוכחות המקוונת שלכם

כאמור, יש עכשיו יות אנשים ברשת האינטרנט מאשר בעבר. אותם אנשים גם מעדיפים להתרחק ממפגשים אישיים יותר מתמיד מחשש לחלות. זאת אומרת שהם מעדיפים לבלות מול המחשב במקום בתערוכות, תצוגות ומופעים. למרות זאת, הם לא איבדו עניין בעסקים שסביבם.

במקרים מסוימים, הזמן הרב מול המחשב מעניק לאנשים הזדמנות לחקור אילו מוצרים לקנות לעצמם. חברות רבות מקדישות את זמנן למחקרי שיווק והנתונים שלהם מצביעים על שינוי דרמטי באופן הרכישה של אנשים.

היתרון הגדול של שיווק ברשת הוא שקניות אונליין לא מצריכות מפגש פנים אל פנים בכלל. משבר הקורונה יכול דווקא להועיל לאותם עסקים שיהיו מוכנים לשנות את החשיבה שלהם ולהקדיש זמן לשיווק מוגבר ברשת.

5. שפרו את ה-SEO של האתר שלכם

זה טוב ויפה לשפר את הנוכחות המקוונת שלכם, אבל זה שווה מעט אם אנשים לא מוצאים את דרכם ומגיעים אל האתר שלכם. כל עסק עם אתר אינטרנט צריך להשתמש בשיטות טובות של אופטימיזציה של מנועי  חיפוש (SEO). אחרת, הם יכולים ללכת לאיבוד בין יתר התחרות בשוק.

גוגל ושאר חברות החיפוש ברשת משנות כל הזמן את האלגוריתמים של החיפוש שלהן, ואתם מוכרחים להבטיח שהאתר שלכם ישתנה בתכיפות כדי לעמוד בקצב השינוי. קופירייטרים ומשווקי תוכן טובים יודעים כיצד לכתוב את התוכן שלהם מתוך היצמדות לחוקי SEO. במידה דומה, המפתחים שלכם צריכים לדעת כיצד להבטיח שהאתר יפעל בדרך שתהפוך אותו קל לטיפול על ידי מנועי החיפוש.

 

 

 

השארת תגובה