עיצוב מותג מההתחלה: כך תעשו זאת נכון

'מותג' הוא שם קטן שמכיל בתוכו עולם ענק של חוויות, תפיסות ורגשות שקשורים למוצר או לשירות מסוים. כאשר אנחנו מפרסמים חברה או מוצר כלשהו, המותג הוא הדרך להציג את החזון שלנו אל הלקוחות שלנו. המותג כולל בתוכו את הצבעים, הצורות, הצלילים וכלל החוויה שאנחנו רוצים שיעלו אצל קהל היעד שלנו, כאשר הוא חושב על המוצר שלנו.

כבר כתבנו על הצורך שבהכרת קהל היעד שלנו. בעזרת מיתוג נכון אנחנו יכולים לבנות אצל הלקוחות שלנו תחושה של נאמנות. באופן זה הם יחזרו תמיד לדבר שאנו מקדמים ולמכלול החוויות שאנו מעניקים להם בתוכו. בשוק התחרותי של ימינו, בניית מותג מוצלח היא חיונית עבור בניית בסיס לקוחות קבוע וגדל.

גם אם יש ברשותכם שירות או מוצר שהתחלתם במיתוגו, או שאתם חושבים על בניית מותג לדבר חדש, המדריך הבא הוא בשבילכם.

 

1. פשוט אך לא משעמם

בבחירת צבע עבור המותג שלכם, חשוב להיצמד למספר צבעים מצומצם, שישקפו את הדרך שבה אתם מדמיינים אותו. צבעי מוצר ברורים עוזרים ללקוחות לדמיין אותו בקלות רבה יותר. למרות זאת, נסו להיות יצירתיים ולבחור צבעים בולטים ולא משעממים, כדי להימנע משיכחה. השתמשו בגופנים קלאסיים ובדימויים פשוטים שקל לזכור.

 

2. נסו לבלוט בשטח

מכיוון שהשוק מלא במוצרים ובשירותים שונים, אחד התפקידים של מותג טוב היא לגרום לכם להיראות טוב יותר מהאחרים. חישבו על המותגים המפורסמים שאתם מכירים. רובם משתמשים בסיסמאות ישירות, שמדברות הישר אליכם, בצבעים שמושכים את העין ובולטים על המדף בין המוצרים האחרים. מותג זכיר הוא מותג שערכו עולה בעיני קהל הלקוחות, מכיוון שקל יותר להתחבר אליו.

 

3. בחרו בשם פשוט וקל 

השם הוא כרטיס הביקור של המוצר שלכם. הוא יוצר קשרי זיכרון בין קהל היעד שלכם לבין התמונה הוויזואלית שיש לו בראש על המוצר. שם טוב וזכיר עשוי לשמש ככלי מכירות עוצמתי. דרך טובה להבטיח שם נוח להגייה עבור קהל הלקוחות שלנו היא להביט על המותגים המפורסמים בעולם, בעיקר בתחום המזון, אך לא רק. שמות זכירים (כמו "קוקה קולה", "אפל", אורנג'" וכד') משתמשים לרוב במילים קצרות, בנות שתי הברות, עם דגש על ההברה הראשונה. אלו תבניות שנוח לאנשים לבטא ולזכור.

 

4. פנייה אישית

מלבד שם טוב, מותג טוב יכיל גם סיסמת מכירות קולעת. זהו משפט שנרצה שהקהל הרחב יחשוב עליו כשהוא חושב על המוצר שלנו. נחשוב על הערכים החיוביים שאנחנו רוצים שיקושרו לשירות או למוצר שלנו, לתחושות החיוביות שאנחנו רוצים שאנשים ידמיינו כשהם מדמיינים אותם. אפשר להשתמש בכלים לבניית פרסונה של קהל היעד שלנו כדי להתאים עבורו את סיסמת המוצר. מעל לכל, נראה שהסלוגן בו נשתמש יפנה ישירות אל הלקוח, בשפה ישירה, כך שיתפוס את תשומת הלב שלו.

 

5. פחות זה יותר

גם כאשר מדובר בצבעי המוצר, בצלילים שמרכיבים את שמו, ואת המראה הכולל שלו ואת הסיסמא שאנו מחברים עברור, הכלל יהיה תמיד – מעט זה יותר. חוויית המותג של הלקוח היא מהירה ונועדה לתפוס אותו ממבט ראשון (או משמיעה ראשונה). בין אם אנחנו ממתגים באמצעות ג'ינגל ובן אם באמצעות סרטון מושקע, תמיד נרצה להבליט את המותג שלנו באמצעות חזרה על אותו מספר מצומצם של רעיונות, של צבעים ושל צלילים שאנחנו קושרים אליו.

 

לסיכום: העולם שסביבנו מלא מותגים רבים. הדרך לבלוט מעל כולם וליצור מותג שמחזיק לזמן רב ובונה קהל לקוחות שנאמן לו היא לשמור על מותג פשוט וישיר, שמכריז בקול ובצבע על מה שהוא מוכר. הטיפים שלמעלה יעזרו לכם בבניית מותג מן ההתחלה או במיתוג מחדש של המוצר שלכם.

 

 

 

השארת תגובה