סטוריטלינג: הכלי השיווקי הטרנדי שצריך להכיר

בתקופה האחרונה סטוריטלינג הפך לכי השיווקי החשוב ביותר למשווקים ולמותגים. מדובר על אחת הדרכים הכי עצמתיות להפוך את המותג שלכם למשהו חי ונושם ולהפיח בו חיים. בכך שתתנו למוצרים ולשירותים שלכם סוג של זהות, סיפור, משמעות, תוכלו לקחת את קהל היעד שלכם למסע ולהעביר אותם חוויה, וכן ליצור קשר אמיתי ורגשי בין המותג ללקוח.

איך עושים סטוריטלינג?

הסיפורים שאתם מספרים צריכים להיות אישיים – למשל, אפשר לחשוב כיצד המותג נולד, מה גרם לבעל העסק ליצור את החברה הזאת, מה המטרה של העסק. הסיפור צריך להיות מושך, והלקוחות שלכם צריכים להיות במרכז, הדמות הראשית, כאשר העסק הוא הדמות התומכת.

בסיפור אפשר להשתמש במקרים של לקוחות – אבל לא לקחת ציטוט אחד, אלא לספר את הסיפור האמיתי של הלקוח – לצלול לתוך החיים האישיים של הלקוח, האתגרים שלו, ואיך המוצר או השירות עזר לו לצלוח בעיה ויצר תוצאה חיובית.

חשוב להקשיב לקהל שלכם ולהבין מה הם מחפשים, מה הם הרצונות והתשוקות שלהם, מה הבעיות שלהם, ולספר את הסיפור ביחד איתם כדי ליצור רגש חיובי. לדוגמה, בעזרת סטוריטלינג חכם מותג נעלי "נייקי" הפופולרי הפך למותג המזוהה עם ערכים כמו שיוויון.

איפה לספר את הסיפור?

את הסיפור אפשר לספר בפלטפורמות שונות. הפלטפורמה הכי ישירה שלנו היא כמובן המדיה החברתית, וכן בלוגים, סרטוני יטיוב וערוצי מולטימדיה אחרים. חשוב להבין איזה סיפור לספר באיזו מדיה וצריך להתאים באופן מדויק את הסיפור לפטפלטורמה.

השארת תגובה