מקדמים את האתר שלכם? את המזכר החדש של גוגל כבר קראתם?

ענקית האינטרנט גוגל היא כבר מזמן לא רק מנוע חיפוש. גוגל היא כלי שיווקי שמרבית אתרי האינטרנט משתמשים בו כמקום הראשון שבו גולשים מכירים אותם, ומגיעים אליהם לאחר חיפוש של מילות מפתח.

בחודשים האחרונות מבצעת גוגל מספר עדכונים במנוע החיפוש ובאופן שבו אתרים מסוימים מגיעים לעמוד החיפוש הראשון הנחשק כל כך. במזכר שפרסמה גוגל לאחרונה היא חולקת את הדגשים שכדאי להכניס לאתרים כדי לקדםם אותם במנוע החיפוש. בין הדגשים אפשר לגלות שמנוע החיפוש ישים דגש רב יותר על מומחיות ועל אותנטיות של המידע המוצג. זאת אומרת שמנוע החיפוש ידע להעדיף תוצאות שמציגות ידע אמין ומהימן. אנחנו כאן כדי להסביר בפירוט את השינוי בחיפוש של גוגל ואיך תוכלו להשתמש בו כדי לקדם את האתר שלכם.

מה מעדיף מנוע החיפוש גוגל

גוגל ריכזה את מסקנות השדרוג בצמד ראשי תבות: "YMYL" ו"EAT". על YMYL כבר כתבנו מעט בפוסט הקודם.

YMYL

הם ראשי תיבות של Your Money Your Life (הכסף שלך, החיים שלך). המשמעות של צירוף זה הוא שמידע שמקודם לראש עמודי החיפוש בגוגל הוא מידע שתורם לאנשים בצורה משמעותית. מידע כזה הוא מה שאנשים מחפשים יותר מהכל – דרכים לחסוך לעצמם מאמץ, לחסוך זמן ולחסוך כסף.

אם יש לכם אפשרות לכתוב משהו שמסביר לאנשים כיצד הם עתידים לחסוך וכיצד החיים שלהם הולכים להפוך לקלים יותר בעקבות המידע שאתם מציגים, כך גבוהה יותר הסבירות שהאתר שלכם יקודם במנוע החיפוש. כך, לדוגמא, מוטב להדגיש זאת עבור אנשים. אם מדובר באתר לאפליקציה שמתריעה על מועד התור שלכם, הדגישו בכותרות ובכתבה עצמה בדיוק את טיב את העזרה שהיא מציעה לאנשים. במקום להדגיש את איכות האפליקציה הדגישו את החיסכון. למשל בכותרת, תוכלו לכתוב: "כך תחסכו שעות של עמידה בתור", במקום "זו האפליקציה החדשה.."

 

EAT

ראשי התיבות EAT שמופיעים במזכר הם קיצור של Expertise (מומחיות), Authoritativeness (סמכותיות), Trustworthiness (מהימנות).

בפועל, שלושת המאפיינים האלו מציינים כי גוגל מחפשת אחר סימנים לאתרים בעלי ידע אמין ומקצועי ככל שניתן ומקדמת אותם במנוע החיפוש.

סימנים כאלו יכולים להיות:

תמונה ושם של המחבר בראש העמוד

תארים של המחבר שקשורים לנושא הכתבה או האתר. אלו יכולים להיות ד"ר, או מנכ"ל או מחבר ספר בנושא או כל דברים ששייך לרשימה של קרדנציות שקשורות ורלוונטיות לנושא הכתיבה.

מנוע החיפוש במתכונתו החדשה יוסיף ויאתר הפניות – כאלו שיובילו לאתרים נוספים ששייכים לתחום, וביחוד לאתרים מהימנים כמו אנציקלופדיות או מאגרי מידע לא מסחריים.

מחקר מקדים שביצעה גוגל מראה שמנוע החיפוש בצורתו החדשה מקדם אתרים שמשתמשים בכלים הללו פי עשרות ואף פי מאות אחוזים יותר מאתרים שלא מוסיפים את הנתונים הללו. נסו זאת בעצמכם בפעם הבאה שמתשחק לכם לבלות זמן מול כלי האנליטיקס של גוגל וראו כיצד הוספה של תמונה ושםם המחבר משפיעים על התנועה לאתר.

השארת תגובה