מה זה מיקרו-קופי, ולמה חשוב שתכירו את המושג

בשנים האחרונות מושג חדש צץ בעולם השיווק והפרסום: המיקרו-קופי. בעוד "קופי" (מלשון קופירייטינג) מתייחס למשפטים שיווקים ופרסומיים שאמורים להניע לפעולה, המיקרו-קופי מתעסק בעיקר במילים הקטנות, שלפעמים אנחנו לא מייחסים להן חשיבות, אך כשהן מופיעות במקום הנכון ובצורה הנכונה הן אלו שעושות את ההבדל.

מיקרו קופי יכול להיות, לדוגמה, הנחיות לרכישה, הודעות שגיאה, טפסי הרשמה, זמני המתנה, הסברים קצרים לפני מילוי פרטים, הודעות אישור, כפתורים, וכל מה שיגרום לגולש לעבור את חווית הגלישה בצורה הטובה והנעימה ביותר, עם כמה שפחות סימני שאלה או בעיות!

המיקרו-קופי מטרתו לשים בראש את חווית המשתמש, ולהפוך אותה לטובה ביותר, תוך כדי יצירת שפה המזוהה עם המותג ומייצגת אותו. כך, כדי ליצור מיקרו-קופי נכון, חשוב בראש ובראשונה לאפיין את המותג. יכול להיות שהמותג הוא קליל וצעיר, וכן יכול להיות שהוא מקצועי ואינפורמטיבי. חשוב לקחת בחשבון גם את קהל היעד. ברגע שמחליטים על שפת מיקרו-קופי, יש ליישם את אותה השפה בכל הכלים הדיגיטליים של המותג- רשתות חברתיות, אתרים, ניוזלטרים וכדומה.

מה משפיע על המיקרו-קופי?

יש כמה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון כשכותבים מיקרו-קופי:

  • בהירות ותמציתיות – כל המטרה של מיקרו-קופי היא להפוך את הפלטפורמה הדיגיטלית לנגישה ככל האפשר, מבלי "לבלבל את המוח". לכן, המיקרו-קופי צריך להיות בהיר, תמציתי, מובן ומבלי ליצור עומס ויזואלי. זה למה קוראים לו ככה!
  • אנושיות ורגישות – המיקרו-קופי צריך להיות אנושי ולא טכני. כפי שכבר כתבנו, הוא אמור לייצג את המותג ואת ה"פרסונה" של המותג, ולכן יש לו שפה משלו. באותה נשימה, הוא צריך להיות רגיש לפי ההקשר של האתר – אם מדובר על הודעת שגיאה, חשוב להבין את התסכול של הלקוח הפוטנציאלי וליצור הודעה אמפתית. אם הוא הרגע רכש – זה הזמן להיות שמחים איתו!
  • שימושי – אין צורך להכניס מיקרו-קופי היכן שלא צריך. חשוב שתהיה תועלת או משמעות לכיתוב; יש למקם את ההסברים במקומות הנכונים ולתת את ההנחיות המדויקות ביותר.
השארת תגובה