כך תיצרו פרסונה שמתאימה בדיוק לעסק שלכם

בשבוע שעבר דיברנו על קהלי יעד, והזכרנו את המושג "פרסונות". פרסונות הן למעשה הלקוחות הפוטנציאליים שלנו כפי שאנחנו מגדירים אותם. הפירוט יכול להיות עד לאותיות הקטנות ביותר, או פירוט כללי בלבד. חשוב למצוא את קו האמצע – מצד שני לא להגדיר יותר מדי, כדי לא ליצור קהל יעד נישתי מדי; מצד שני, פירוט רחב מדי – "נשים מעל גיל 40" – יוצר קהל יעד כללי ורחב מדי.

אז איך מגדירים פרסונה בצורה נכונה? כדאי לענות על השאלות הבאות:

  • פרטים בסיסיים: זכר או נקבה? מקום עבודה? מצב משפחתי? מצב כלכלי?
  • צרכים: מה הצורך של הלקוח הזה? מה כואב לו? מה הפיתרון שהוא מחפש? האם הוא יודע מה הוא מחפש?
  • תוכן: איפה הוא צורך את התוכן שלו? במדיות החברתיות, בעיתון, בטלוויזיה?
  • פניה: האם עדיף לפנות לרגש שלו, לפרקטיקה, הומור, אולי פחד?
  • תהליך רכישה: כיצד הוא מבצע רכישה? האם הוא מחפש הרבה מידע אינפורמטיבי, או שהרכישה שלו מהירה ואימפולסיבית?

עם התשובות לשאלות האלו תוכלו לבנות מסמך אפיון מדויק שמתאים ללקוחות שלכם. תוכלו ליצור כמה מסמכים כאלו לכמה לקוחות שונים. חשוב להגיד – בניית פרסונה לא צריכה להתבסס על ניחושים! יש לבצע חקר שוק מעמיק וליצור קשר עם קהל היעד הפוטנציאלי שלכם כדי להבין מי הם הלקוחות שלכם. חברת פרסום מקצועית תעזור לכם לעשות בדיוק את זה!

השארת תגובה