כיצד לגרום למבקרים להישאר זמן רב יותר באתר שלכם?

פתיחה

1. השקיעו בתוכן איכותי

2. הקפידו על הפרטים הקטנים

3. משחקיות

4. השקיעו במיקרו-קופי

5. הוסיפו קישוריות

6. השתמשו בשפה שיווקית וישירה

סיכום

 

פתיחה 

רובם הגדול של הגולשים אשר נכנסים לאתר מסוים נוטשים אותו ולא שבים אליו לעולם. כאשר מבקרים נכנסים לאתר שלנו, המטרה העיקרית לנגד עינינו היא לשמר אותם ולגרום להם להפוך ללקוחות שלנו.

ככל שמבקרים באתר יישארו בו למשך מן רב יותר, הם יהפכו למעורבים יותר ומושקעים יותר. כך יגדל הסיכוי שהם יהפכו מאורחים חד-פעמיים ללקוחות קבועים שיחזרו אל האתר שוב ושוב . כמשווקים, יש לנו מספר דרכים לעשות זאת.

 

  1. השקיעו בתוכן איכותי

כפי שכבר כתבנו, תוכן איכותי הוא אחת הדרכים העיקריות אם לא המרכזית שבהן לגרום למבקרים להיות מעורבים באתר ולרצות לשהות בו זמן רב יותר. קוראים מיומנים מסוגלים לזהות בשניות ספורות האם השקיעו מחשבה וזמן בעמוד אותו הם קוראים ומגיבים בהתאם. תוכן איכותי יספק לקורא את המידע הנדרש לו בצורה ברורה, תוך שפה מדויקת ובהירה (ראה הסבר בהמשך) וישמור על קשר הולם בין כותרת העמוד לבין שאר החלקים. בקיצור, תוכן איכותי הוא עמוד שאתה, כקורא, היית מעוניין לקרוא.

2. הקפידו על הפרטים הקטנים

בכך, כוונתנו לאותם פרטים שיוצרים את כל מרכיבי האתר, מן התוכן ועד למבנה ולהודעות ההפעלה השונות. כאמור, תוכן איכותי יהיה ברור לקריאה וחף משגיאות כתיב, בדרך זו הקורא חווה את המידע כמגיע ממקור מוסמך. שפה ברורה אף עוזרת בקידום האתר במנועי החיפוש. מבנה האתר צריך להיות נגיש וברור לקורא ממבט ראשון, מאחר ומרבית הקוראים סורקים בזריזות את המידע ומחליטים על סמך רושם ראשוני. מומלץ להכיר את קהל היעד שלנו ולראות כיצד אתרים אחרים בתחום בחרו להציג את המידע שלהם.

3. צרו משחקיוּת באתר

משחקיוּת (playability) היא אחד השמות החמים בעולם הטכנולוגי המהיר של ימינו. הרעיון המרכזי במשחקיות הוא לגרום למספר רב ככל האפשר של חלקים באתר להיות הדדיים, ולתגמל את הגולש על פעולות שהוא מבצע. כך לדוגמא, ניתן לשלב מיני-הפעלות אינטראקטיביות באתר, כדוגמת סקרים, אפשרויות שליחה לחברים, רישום לניוזלטים, ועוד ועוד. בדרך זו אנו שומרים על דיאלוג עם הגולשים ויוצרים חיבור ביניהם לבין האתר שלנו.

4. השקיעו במיקרו-קופי

כחלק מן הרעיון של יצירת תוכן הדדי, אשר בונה דיאלוג עם הקורא, מצוי המיקרו-קופי. מיקרו-קופי הוא שם לכל אותן הודעות קטנות אשר מלוות את המבקר במהלך חוויית הגלישה שלו באתר (כמו כפתורים, הודעות שגיאה, זמנים וכדומה). הודעות אלו הן הדרך שלנו ללוות את הגולש במהלך השימוש שלו באתר, ולכן חשוב שיצרו אצלו תחושה של קלות הפעלה ושל הבנה לצרכיו. מומלץ להיעזר באנימציות ובאלמנטים נוספים שיקלו על ההבנה ויגרמו לגולש להבין ביתר קלות את הנדרש ממנו.

5. הוסיפו קישוריות

חלק בלתי נפרד כיום מעולם התוכן האיכותי הוא קישורי היפר-טקסט, אשר מפנים את הקוראים לתוכן רלוונטי נוסף. קישוריות באמצעות קישוריות הגולש עשוי להסתובב זמן רב יותר באתר שלכם ואף להגיע לתכנים נוספים שעשויים לשמש אותו. קישוריות אף מסייעות להגביל את כמות הטקסט בעמוד אחד כך שהקורא לא יאוים על ידי ריבוי של פרטים ומושגים וינוטש את הדף.

6. שפה שיווקית וישירה

גולש שנתקל לראשונה בדף אינטרנט רוצה להשקיע את המינימום האפשרי כדי להבין את התוכן, ואפשר להבין אותו. ריבוי הדפים ברשת יכול להוביל להצפת מידע. על כן, ככל שהשפה שנשתמש בה תהיה מדויקת יותר ותבהיר את הרעיון בכמה שפחות מילים, כך נוכל להיות בטוחים שהגולשים שלנו ישהו בדף שמן רב יותר ובאמת יקראו את הכתוב. מומלץ להשתמש בשפת פעולה, עם מספר מועט של מילות תואר, וריבוי של פעלים.

לסיכום

כמשווקי, אנחנו מעוניינים להפוך לידים ללקוחות קבועים, ואחת הדרכים הוודאיות לעשות זאת היא לגרום לגולשים באתר שלנו להישאר בו זמן רב ככל האפשר. באמצעות הטיפים הללו, גם המבקרים הראשונים באתר וגם אלו שחוזרים אליו, ישהו בו יותר ויהפכו בכך למעורבים יותר בחוויה שאתם מציעים. ניתן לסכם ולומר שכככל שההשקעה שלכם באתר תגדל, כך תעלה גם ההשקעה של הגולשים שלכם.

 

 

 

 

 

 

 

השארת תגובה