טיפים ל-SEO מנצח לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש

בימינו, פרסום המוצר שלכם משמעו פרסום האתר שלכם, וכל דרך לפרסם אתרים עוברת דרך מנועי החיפוש שבאינטרנט. כפי שכתבנו במדריך קודם, SEO הוא מושג מפתח בשיווק שמשמעותו Search Engine Optimization (התאמה למנועי חיפוש). מאז פריצתה של גוגל כענקית אינטרנט, תחום ה-SEO צמח גם הוא ומתמקד כולו בקידום אתר האינטרנט שלכם בתוצאות מנוע החיפוש הזה.

בפועל, התפקיד של SEO הוא לגרום לכך שגולשים שמחפשים במנועי החיפוש את סוג המוצר שאתם מקדמים, יראו את האתר שלכם בדפי התוצאות, ובכלל זאת בעמוד הראשון. יש שתי סיבות מקבילות שמדגימות מדוע כדאי להשקיע ב-SEO. הראשונה היא, שידוע שמרבית הגולשים מסתפקים בקריאת עמוד התוצאות הראשון שגוגל מחזירה. השנייה היא, שעשרות, מאות ולפעמים אף אלפי אתרי אינטרנט מציעים שירות דומה ומתחרים על מקום בעמודי החיפוש של גוגל.

במדריך זה נציג מספר טיפים מנצחים ל-SEO שיקדם את הדף שלכם וישים אותו בין התוצאות המובילות.

 

רשמו מילות מפתח ברחבי האתר

לעתים קרובות מדי, אתרי אינטרנט לא כוללים את אותם צירופים שאנשים חושבים עליהם כשהם מחפשים את האתר במנועי החיפוש. גוגל סורקת אתרי אינטרנט עבור צירופים שונים ובדרך זאת יכולה להשיב תוצאות מתאימות לגולשים. כדי שמנועי החיפוש יוכלו לקשר בין האתר שלכם לבין המבקרים שמחפשים אותו, יש לכלול ברחבי האתר את המילים שהגולשים יקישו במנועי החיפוש. לדוגמא, אתר אינטרנט של חברת חילוץ וגרירה בצפון, אשר אינו משתמש בביטוי זה בשום מקום באתר.  חישבו על הביטויים שסביר שאנשים יכתבו כדי להגיע אליכם ושלבו אותם בתוך האתר.

 

היעזרו במטא-תגיות

מטא-תגיות מופיעות במספר מקומות באתר, כמו מתחת לפוסט (ראו, למשל, בתחתית של פוסט זה, את התגיות 'שיווק', 'קידום' ו'SEO'), או מתחת לשורת עמוד החיפוש. בשורה זו מופיע התקציר של עמוד החיפוש וכדאי מאוד לנסח גם אותה בצורה מוצלחת, שתגרום לאנשים להיכנס לאתר. השתמשו כבר בשורה זו במילים שהגולשים שלכם מחפשים, בהסבר קצר ותמציתי של מה שהם יקבלו כשהם יכנסו לאתר, והיו קצרים וברורים.

 

קישורים

דרך נוספת להבטיח שהאתר שלכם יעלה לראש תוצאות החיפוש הוא קישור אליו דרך מספר אתרים אחרים. ככל שמקשרים אל האתר שלכם יותר פעמים ומיותר מקומות תקבלו תוצאות טובות יותר במנועי החיפוש. אפשר לעשות זאת במגוון דרכים, כמו פתיחת אתר אח שמציע שירות דומה או תומך באתר שלכם, ועד להשתתפות באתרי מדיה חברתית כדרך ללקיחת חלק בשיחה שמרחשת באינטרנט כל הזמן. אחת הדכים המובילות לקשר אל האתר שלכם היא פתיחת בלוג ייעודי.

 

פתיחת בלוג

בלוג אינטרנט בנוי כמו יומן שמתעדכן בתדירות שבה אתם בוחרים. בגלל קצב העידכון שלו, בלוג משאיר את האתר שלכם בהתחדשות תמידית ומנועי החיפוש של גוגל סורקים מתוכו עוד ועוד מידע שמקושר לאתר הראשי שלכם. בלוג לאתר שלכם הוא דרך מצוינת לספר עוד על עצמכם, ליצור תפיסה חיוביות בעיני המשתמש ולקחת חלק בשינויים שמתרחשים ברשת כל הזמן. בלוג הוא המקום המושלם לתאר חוויות באופן יותר אישי, ולחלוק דברים שקורים לכולם. סדרך זו , גולשים יכולים לא רק למצוא את האתר במנועי החיפוש, אלא להתחבר אליו בצורה אישית.

 

פידבק של הגולשים

כמו בבלוג, במקומות רבים באתר רצוי להוסיף מקום עבור גולשים לחוות את דעתם. זה יכול להיות עמוד לחוות דעת על מוצר או מקום בבלוג לתגובות מגולשים. בדרך זו, תרוויחו גם קישוריות נוספות לאתר שלכם מקוראים חיצוניים וגם תוכלו לגלות במה אנשים מתעניינים דרך חוות הדעת שהם עצמם ישאירו לכם. השארת מקום לפידבק מבחוץ היא דרך מצוינת לשמור את היד על הדופק וליצור תפיסה חיובית שלנו עבור הקוראים.

 

 

השארת תגובה