אחריות תאגידית: הקשר לשיווק ומכירות

רוב העסקים הגדולים היום מעסיקים אדם שתחום התמחותו היא אחריות תאגידית. אז מהי בכלל אחריות תאגידית? אחריות תאגידית מתייחסת לרגולציה עצמית שהארגון כופה על עצמו, בין אם כאסטרטגיה שיווקית או כחלק מכללי אתיקה של הארגון עצמו. רגולציה זו נועדה לייצר מצב בו הארגון מתייחס בצורה טובה והגונה לכל האנשים הנוגעים בו ובתוצריו – העובדים בחברה, הלקוחות, בעלי מניות וכו'. מדובר בנגזרת של אחריות חברתית ואחריות סביבתית, כיוון שהארגון נוקט בגישה הלוקחת אחריות הן על הסביבה האנושית והן על איכות הסביבה.

מה הקשר בין אחריות תאגידית לשיווק?

אחריות תאגידית היא קו שיווקי נהדר עבור חברות רבות. ישנן חברות אשר הפכו אותה לקו המוביל בשיווק שלהם. דוגמא לחברה מצליחה שכזו עם קמפיין מוצלח ביותר היא סודה-סטרים. אחד המסרים השיווקיים החזקים ביותר של החברה בתקופה האחרונה היא כי בקבוק רב פעמי (שלהם, כמובן) הוא פתרון נחוץ וחיוני למלחמה בזיהום.

"אנחנו לא צריכים ליצור תמונה שמקשרת את המוצר שלנו למין, אהבה או חיים. אנחנו צריכים לחנך את הלקוחות שלנו שיש דברים שמתאימים לעתיד, ושיש דברים שמתאימים לעבר. בקבוקי פלסטיק, כפי שאנחנו מכירים אותם, שייכים לעבר", אמר מנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום. "אם אתה עצלן, אנוכי ולא חושב על איך אפשר לתרום לכדור הארץ, תמשיך לקנות בקבוקי פלסטיק. אם אתה רוצה להיות מנהיג ולהוביל לשינוי, אתה צריך לאמץ את סודהסטרים".

החברה הוציאה סרטון עם רוד סטוארט (המשחק צב ים ענק) ו"ההר" ממשחקי הכס, העוסק בהשלכות של זיהום הים מבקבוקי פלסטיק – וכמובן, מציע את סודה-סטרים כפתרון. הסרטון גרף 20 מיליון צפיות תוך 48 שעות. תוצאות די מדהימות, לא?

עסקים רבים חושבים כיום כיצד הם יכולים להציג את עצמם כחברתיים יותר על מנת לקרב אליהם לקוחות רבים יותר. סודה סטרים מראים שהסוד הוא להיות חברתי יותר ברמה האמיתית ביותר, להבין כיצד המוצר או העסק שלך לוקח חלק בפתרון של בעיה קיומית, סביבתית או אנושית.

מה הקשר בין אחריות תאגידית ומכירות?

עד כה, הבנתם כי קו שיווקי הוא חשוב ויתרום רבות לעסק שלכם לצבירת לקוחות. אך אדם אחד לקח את העניין צעד אחד קדימה. אילון מאסק הודיע השנה כי הוא עתיד לשחרר את כל הפטנטים של "טסלה", חברת המכוניות החשמליות. טענתו היא כי הדבר יתרום להצלת כדור הארץ.

"זה בלתי אפשרי עבור טסלה לבנות מכוניות חשמליות באופן מהיר מספיק כדי לענות על משבר הפחמן," מאסק אמר. "אנו מאמינים שיישום של פילוסופיית קוד פתוח לפטנטים שלנו תחזק ולא תחליש את מיקומה של טסלה."

אכן, מטרה ראויה וחשובה. מאסק רמז בעדינות בריאיון הזה לכך שלטסלה מחכים יתרונות רבים בתום המהלך. ככל שיהיו יותר רכבים חשמליים בכבישים, גם אם של חברות שונות, כך יהיו יותר תחנות טעינה. למעשה, עתיד להיווצר מצב בו טסלה נותרת בעלת יתרון ענק בתחום המכוניות החשמליות הודות לזמן הממושך בו היא עוסקת בנושא לעומת החברות הטריות, ובנוסף תקצץ בעלויות של בניית תחנות טעינה נוספות בעתיד. כך, אנשים רבים יותר יקנו מכוניות חשמליות של טסלה! זהו מהלך שיקפיץ את המכירות של החברה, ללא ספק, וכל זאת תוך פתרון בעיה מהותית איתה כדור הארץ מתמודד – זיהום הנגרם על ידי רכבים.

השארת תגובה